دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟ شایعه برکناری «محمد خزاعی» تکذیب شد جشنواره «عروسکخونه» با تجلیل از برگزیدگان پایان یافت + اسامی «سیروس همتی» مجری تلویزیون شد «خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره سری جدید برنامه «دورهمی» مهران مدیری | دورهمی روی دور تند کپی

  • کد خبر: ۷۰۳۷۴
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
  • ۲
درباره سری جدید برنامه «دورهمی» مهران مدیری | دورهمی روی دور تند کپی
 «دورهمی» یکی از برنامه‌های پربیننده تلویزیون است. «عصر جدید» و «سیم آخر» و «کودک شو» و «خندوانه» هم همین طور. اما آیا پربیننده بودن آن‌ها به خلاقیت سازندگان و سیاست گذاران آن برنامه ارتباطی دارد؟ پاسخ روشن است: خیر. پرسش بعدی اینجاست که آیا همه برنامه‌های تولیدی باید مدام از خودشان خلاقیت نشان دهند و سازنده برنامه‌های بکر و متهورانه باشند؟ پاسخ باز هم روشن است: خیر.

نجفی | شهرآرانیوز - «دورهمی» یکی از برنامه‌های پربیننده تلویزیون است. «عصر جدید» و «سیم آخر» و «کودک شو» و «خندوانه» هم همین طور. اما آیا پربیننده بودن یک برنامه به خلاقیت سازندگان و سیاست گذاران آن برنامه ارتباطی دارد؟ پاسخ روشن است: خیر. پرسش بعدی اینجاست که آیا همه برنامه‌های تولیدی باید مدام از خودشان خلاقیت نشان دهند و سازنده برنامه‌های بکر و متهورانه باشند؟ پاسخ باز هم روشن است: خیر.

 

همه این برنامه‌ها و تا حدودی دیگر برنامه‌های به اصطلاح تولیدی تلویزیون در یک نقطه باهم اشتراک دارند و آن کپی بودن صفر تا صد اثر است. مدتی پیش عوامل این آثار کپی بودن برنامه شان را تکذیب می‌کردند یا به روی خودشان نمی‌آوردند، اما پریشب مهران مدیری در اولین قسمت جدید «دورهمی» که در قالب یک مسابقه برگزار می‌شود، به طور رسمی گفت که «جزء به جزء» این برنامه کپی است و خیال همه ما و همه منتقدان را راحت کرد. ‏ البته خیلی‌ها در فضای مجازی صداقت مدیری را ستایش کردند و طبق معمول هم برخی‌ها بی استعدادی و نبود خلاقیت در شبکه‌های سیما را اتفاقی معمولی دانسته اند.


مخاطب هفتادمیلیونی مدیری را برگرداند

مدتی طول کشید تا مدیری به این صمیمیت با مخاطب دست پیدا کرد. شاید بتوان گفت که «دورهمی» بر شخصیت او و نزدیکی اش به مردم و تعاملش با هنرمندان تأثیر زیادی گذاشت. او را در دنیای هنر با علی دایی در دنیای فوتبال مقایسه می‌کنند. هروقت شکست بخورد یا خطایی از او سر بزند، باز هم محبوبیتش کم نمی‌شود و مردم اعتماد زیادی به او دارند. نگاه کنید به سرنوشت تلخ سریال «قهوه تلخ» که تیم تهیه کننده اش نه به قولشان برای اهدای جوایز عمل کردند و نه خود سریال به قسمت آخر رسید و همه چیز لنگ درهوا باقی ماند. او در دیگر سریال‌هایی هم که در شبکه خانگی ساخت، توفیق چندانی به دست نیاورد.

 

برای همین به تلویزیون بازگشت و آشکارا اعلام کرد که مخاطب هفتادمیلیونی تلویزیون از مخاطب سه میلیونی شبکه خانگی برایش اهمیت بیشتری دارد. مدیری در آخرین نظرسنجی نشریه معتبر «نیوزویک» در سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از ۲۰ مرد قدرتمند ایران نامیده شد و البته بنا بر نقل قول خودش در گینس هم به دلیل تعداد ساعات برنامه سازی اش در صدر قرار دارد. از طرف دیگر، این مدیری بود که توانست با اجرای کنترل شده اش «دورهمی» را در ۴ فصل ادامه بدهد و ویدئوهایش بیشتر از هر برنامه تلویزیونی در فضای مجازی دیده شود.


شوخی به سبک مدیری

مدیری شخصیت مغروری دارد. این را قبل از «دورهمی» هم در رفتارهایش دیده ایم. نه گفت وگوی مطبوعاتی می‌کرد و در تلویزیون هم به ندرت حاضر می‌شد. این موضوع حتی در روز‌های ابتدایی پخش «دورهمی» هم پیدا بود و با بازخورد منفی مخاطبان روبه رو شد. اما آن قدر تحملش را بالا برد که توانست خودش را اصلاح کند و طبق گفته خودش بیشتر از هروقت دیگری، حتی در زمانی که پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیون را می‌ساخت، به مردم نزدیک شود. نگاه کنید به انتقاد‌هایی که مردم و مهمانان برنامه از نحوه لباس پوشیدنش می‌کردند. او آن قدر باهوش بود که قول داد بعد از این در انتخاب لباس‌هایش وسواس بیشتری به خرج می‌دهد. مدیری بعد از حضور در برنامه «کتاب باز» و ادعا‌های عجیب وغریبی که درباره ازحفظ بودن اشعار بیشتر شاعران شناخته‌شده ایران و جهان مطرح کرد، در «دورهمی» مؤاخذه شد.

 

امید حاجیلی که مهمان برنامه اش بود، درباره یکی از ادعاهایش سؤال تندی مطرح کرد، ولی مدیری با آرامش به آن‌ها پاسخ داد. او البته در نقد عملکرد دولت و برخی مسئولان زبان تند و تیزی داشت و برای همین چندین بار تصویرش به صفحه اول روزنامه‌های سیاسی کشیده شد و رئیس دفتر و وزیر کشور دولت حسن روحانی خواهان برخورد جدی با او شدند. واقعیت این است که «دورهمی» توانست اولین بار و تا حدودی مرز‌های شوخی و انتقاد از دولتمردان و مسئولان را جابه جا کند و مدیری هربار و با هر انتقادی به زبان شوخی و خنده و کنایه واکنش نشان می‌داد و با مردم همراهی می‌کرد.


در حاشیه

مدیری در مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» هم دچار این برون ریزی منفی شد و نتوانست جلو خودش را بگیرد. این جمله‌ها از قول او و بعد از واکنش‌های شدید به سریالش نقل شده است که می‌گویند: «یک عده هستند که از تو متنفرند و این تنفر به این علت نیست که تو کاری کردی. تنفر دارند، چون همه کار‌هایی که آن‌ها آرزویش را دارند، تو داری انجام می‌دهی.» «در حاشیه» تبدیل شد به یک جنجال بزرگ که صداوسیما بازهم ناچار شد کوتاه بیاید و دست به اصلاح و سانسور بزند. پزشکان و پرستاران البته هیچ وقت آن سریال را فراموش نمی‌کنند، اما او سعی کرد در «دورهمی» با دعوت از ۲ پزشک، فضایی را که خودش ساخته بود، تعدیل کند و به نظر می‌رسد تا حدود زیادی هم در تلطیف رابطه اش با پزشکان موفق بود. عجیب‌تر اینجاست که روز تولد مدیری، روز جهانی سلامت هم هست.

 

او که به گمان عده‌ای با پزشکان رفتار درستی نداشت، اما همان پزشکان به دلیل افراطش در سیگارکشیدن به او اخطار دادند و گفتند که نگران سلامتی اش هستند. «دورهمی» حتی اگر جزء به جزء کپی باشد، توانست هنرمند شاخصی را از لاک دفاعی خارج کند و به مردم نزدیک کند. حالا باید منتظر ماند و دید مسابقه «دورهمی» هم می‌تواند دست کم یکی دو ساعت برای مخاطبان خسته از برنامه‌های خسته کننده رسانه ملی جذابیت ایجاد کند یا نه؟

 


دانلود و تماشای قسمت اول مسابقه متفاوت دورهمی (فصل جدید) با اجرای مهران مدیری


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین پور
United States of America
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
0
0
سلام . حسین پور شوینده سرویس بهداشتی و خدمتکار شرکت مهندسی هستم ، سوالی داشتم ، پدرم را بردم واکسن ضد کرونا زد ، چند روز دیگه نوبت دوم واکسنشه که گفتند بعد از 28 روز بیاد . اما می گن واکسن ها فعلا تمام شده می خواستم بپرسم نوبت دوم واکسن زدن ضد کرونا کی شروع می شه و از 28 روز وقفه بین دو واکسن زدن بیشتر بشه مشکلی پیش نمیاد ؟؟؟؟
یاسر العربی
United States of America
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
0
از آقای رامبد جوان خواهش دارم که سارا خوینی ها و سارا بهرامی و هستی مهدوی فر و نوشین مردانی و بهاره افشاری و سمیرا برادری و بهاره رهنما و فرناز رهنما و فرشته حسینی و شقایق فراهانی و شهاب حسینی و نازنین بیاتی و گلاره عباسی و محمدرضا خسروی و محیا اسناوندی و الناز شاکردوست و سارا مطلق و نیکی کریمی و گلناز لبخنده و ماهایا پطروسیان و آناهیتا اقبال نژاد و سارا عبداللهی و مریم شیرازی و سحر جعفری جوزانی و امیر جعفری و نوشین داودی و بهنوش طباطبایی و مهتاب کرامتی و سولماز غنی و سمیرا مردانی و نازیلا داود و شیلا خداداد و خداداد عزیزی و داود موثقی و مریلا زارعی و شهرزاد کمال زاده را به برنامه خیلی عالی خندوانه دعوت کنید .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->